Klanten van de Belbus zijn over het algemeen zeer tevreden over de Belbus. Dat is het resultaat van laatst gehouden klanttevredenheidsonderzoek. Het onderzoek is gehouden onder 150 feitelijke gebruikers van de Belbus. Zij ontvingen een formulier waarop zij hun mening konden geven. Van de 150 formulieren is maar 57% (oftewel 85 formulieren) retour ontvangen. Hieronder enkele uitkomsten uit dit onderzoek:
- De meerderheid van de gebruikers van de Belbus (94%) is zeer tevreden over de Belbus.
- Van de deelnemers aan de enquête is 80% ouder dan 60 jaar.
- Van de deelnemers zal zeker 70% kiezen voor deze vervoersvorm ook al zou er verbeterd ov komen.
- De Belbus wordt het meest gebruikt voor ziekenhuisbezoek, naast familiebezoek
- Afspraken worden nog steeds het meest telefonisch gemaakt. Website en mail blijven daar ver bij achter.
- Hoge rapportcijfers worden gegeven voor planning en vrijwillig chauffeurs (varierend van 7.7 tot 8.6!)
- De nooddienst wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het afzeggen van een rit. 90% van de gebruikers is tevreden over de nooddienst.
- 75% van de gebruikers heeft nooit een klacht ingediend. Als er een klacht is ingediend is 74% tevreden over de afhandeling daarvan.
De volledige uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek is terug te lezen in dit document
Uitkomsten Klanttevredenheidsonderzoek 2023